Accordi Testi - Cecilia Lind CORNELIS VREESWIJK - Skitarrate

3627

Balladen om herr Fredrik Åkare och den söta fröken Cecilia

Vet hut Fredrik Åkare, skäms gamla karl! Cecilia​  Dom bodde så nära varandra ändå. Till slut kom dom fram till Cecilias grind. Nu vill jag bli kysst, sa Cecilia Lind. Vet hut, Fredrik Åkare, skäms gamla karln!

Nu vill jag bli kysst sa cecilia lind

  1. Dodge coronet 1967
  2. Ok q8 hammerdal
  3. Daniel gaffney
  4. Tunga gruppen polisen
  5. Essay struktura
  6. Snabba lockar
  7. Göteborgs bussar
  8. Spansk folkdans på j

Dom bodde så nära varandra ändå. Till slut kom dom fram till Cecilias grind. Nu vill jag bli kysst, sa Cecilia Lind. Vet hut, Fredrik Åkare, skäms gamla karl'n! Dom bodde så nära varandra ändå.

Ren som en blomma, skygg som en hind. Vad du är vacker Cecilia Lind." Men dansen tog slut och vart skulle dom gå?

Svenska Språk - Från Öckerö loge hörs dragspel och bas

De bodde så nära varandra ändå. Till slut kom de fram till Cecilias grind. Nu vill jag bli kysst, sa Cecilia Lind Vet hut, Fredrik Åkare, skäms gamla karl! Cecilia  Dom bodde så nära varandra ändå.

Nu vill jag bli kysst sa cecilia lind

Songtext von Cornelis Vreeswijk - Ballad om Fredrik Åkare

De bodde så nära varandra ändå. Till slut kom de fram till Cecilias grind. Nu vill jag bli kysst, sa Cecilia Lind Vet hut, Fredrik Åkare, skäms gamla karl! Cecilia  Dom bodde så nära varandra ändå. Till slut kom dom fram till Cecilias grind. Nu vill jag bli kysst, sa Cecilia Lind Vet hut Fredrik Åkare, skäms gamla karln Dm. E7 Am. Nu vill jag bli kysst, sa Cecilia Lind. BALLADEN OM HERR FREDRIK AKARE.

Nu vill jag bli kysst, sa Cecilia Lind Vet hut, Fredrik Åkare, skäms gamla karln'! Dom bodde så nära varandra ändå. Till slut kom dom fram till Cecilias grind "- Nu vill jag bli kysst", sa Cecilia Lind Vet hut Fredrik Åkare, skäms gamla karln Dom bodde så nära varandra ändå. Till slut kom dom fram till Cecilias grind. Nu vill jag bli kysst sa Cecilia Lind Vet hut Fredrik Åkare! skäms gamla karl.
Arat kilo market

Nu vill jag bli kysst, sa Cecilia Lind Vet hut, Fredrik Åkare, skäms gamla karl! Cecilia  Dom bodde så nära varandra ändå. Till slut kom dom fram till Cecilias grind. Nu vill jag bli kysst, sa Cecilia Lind Vet hut Fredrik Åkare, skäms gamla karln Dm. E7 Am. Nu vill jag bli kysst, sa Cecilia Lind. BALLADEN OM HERR FREDRIK AKARE.

Nu vill jag bli kysst, sa Cecilia Lind. Vet hut, Fredrik Åkare, skäms gamla karln! Dom bodde så nära varandra ändå. Till slut kom dom fram till Cecilias grind, nu vill jag bli kysst sa Cecilia Lindh. Vet hut Fredrik Åkare, skäms gamla karl! Cecilia​  Dom bodde så nära varandra ändå Till slut kom dom fram till Cecilias grind, nu vill jag bli kysst sa Cecilia Lindh.
Allabolag icomera

Till slut kom dom fram till Cecilias grind. Nu vill jag bli kysst, sa Cecilia Lind. Vet hut, Fredrik Åkare, skäms gamla karln! 7 aug 2017 “Nu vill jag bli kysst” sa Cecilia Lind. BARFOTAVISAN. Det finns så mycket att titta på när sommarn kommer till oss grodor som hoppar i bäck och  Am D7 G B7 Dom bodde så nära varandra ändå. Em D G Am Till slut kom dom fram till Cecilias B7 grind.

Cecilia Lind är ju bare ett barn. Ren som en blomma, skygg som en hind. Jag fyller snart sjutton, sa Cecilia Lind. Och stjärnorna vandra och timmarna fly, och Fredrik är gammal men månen er ny. Ja Fredrik är gammal, men kärlek är blind. Åh, kyss mig Nu vill jag bli kysst, sa Cecilia Lind.
Katrinelund gästgiveri & sjökrog alla bolag






Cornelis Vreeswijk - Balladen om herr Fredrik - Pesni.guru

Nu vill jag bli kysst, sa Cecilia Lind. 2 apr. 2020 — Dom bodde så nära varandra ändå, Tillslut kom dom fram till Cecilias grind. "Nu vill jag bli kysst" sa Cecilia Lind. Vet hut Fredrik Åkare, skäms  Men dansen tog slut och vart skulle dom gå? Dom bodde så nära varandra ändå. Till slut kom dom fram till Cecilias grind.


Abf sfi angered

Fredrik Åkare & Cecilia Lind - Lyrics and Music by Cornelis

Em D G Am B7 Ren som en blomma, skygg som en hind. Em Am B7 Em Jag fyller snart sjutton, sa Cecilia Lind. Am C B7 Em Och stjärnorna vandra och timmarna fly Am D7 G B7 och Fredrik är gammal Nu vill jag bli kysst, sa Cecilia Lind. Vet hut, Fredrik Åkare, skäms gamla karln! Cecilia Lind är ju bara ett barn.